teisipäev, 6. november 2018

Prillid või läätsed?

Olen olnud 9 aastasest saadik prillikandja ehk praeguseks ajaks pool oma elust olen olnud pool pime. Esimesed prillid olid väikese miinusega. Kui õigesti mäletan siis -0.5 üks silm, ja teine silm -1.0 . 

Mida vanemaks sain, seda tugevamaks muutusid ka miinused. 
Hetke seisuga on olnud mul 3 paari prille, kõik eri kangusega. Kindlasti oleks neid prillipaare rohkem kui käiks iga aastases nägemiskontrollis. Õnneks ma viivitasin silmakontrolliga nii kaua kuni eelnevad prillid oma töö ära oli teinud ja enam kanda edasi ei saanud. Jah, praegused miinused on -3.0 ja -3.5 , mingil määral kahtlustan et silmaarst ise määras mul vale kangusega prillid sest kuidagi ulme tundub et paari aastaga nii hulluks asi võib minna. Silm harjub ära tugevama kangusega, aga enam nõrgemaga ei harju ta kunagi. 

Miks ma arvan et silmaarst määras vale kangusega prillid? Esiteks viimaste prillide kandmisega tekkisid mul kummalised peavalud. Teiseks ekraani taga ei saanud kauem kui pool tundi olla, kuna silmad lihtsalt tulitasid peale seda. Õues olles oli jah kõik nii ilus ja tore kuid oli tunda et silmad vajavad pidevalt puhkust. 
Mina kui hästi energiline inimene, kes tavaliselt oli üleval kella 7mest kella 23.00ni , sain kogu päevast osa võtta kella 7mest kella 16.00-19.00ni sest silmad rohkem ei lubanud. 

Silmad ajasid vett, valutasid, pani pea valutama. Selle ajani kui prilli klaasid pealt olid nii kahjustunud ja teravus kadus neil. Mida rohkem oli kahjustunud (klaas pealt kulunud) seda kauem päev vastu pidas. 

Viimased prillid hakkasid otsi andma ja kuna prillid on meeletult kallid, avastasin enda jaoks läätsed. Olgu tänatud see inimene kes leiutas sellised imevidinad nagu läätsed. Ma ei ole prillidest loobunud kuid ütleme nii et prille kannan vaid siis kui läätsed puhastavad end või kui pole suutnud veel uusi soetada. Ülejäänud aja kannan läätsesid :)

Esimene kord läätsede silma saamisega oli küll väike probleem aga mida rohkem neid kannad, seda kergemini nad lõpuks silma lähevad. Ära võtmisega samamoodi. Ütleme nii et harjutamine teeb meistriks. 

Kui valik teha et kumb on parem - kas läätsed või prillid? Igaljuhul valin läätsed. 

Miks on läätsed paremad?

1) külma ilmaga sooja ruumi minnes prillid lähevad uduseks - läätsedega seda effekti ei ole. 
2) läätsed on odavamad.
3) ööpäevaste läätsedega võid 48h jutti käia, samuti magada.
4) hommikul läätsesid ei pea otsima, prille pead. Eriti kui laps on need leidnud ja mängima nendega hakanud. 
5) läätsed on väiksed , peaaegu olematud. Prillid on suured. 
6) läätsede tervavuse kadumisel ostad uued läätsed , prillide kahjustumisel käid veel edasi nendega. 
7) prillid katavad silmade ilu, läätsed toovad esile.
8) prillid vajuvad ninalt, läätsesid ei tunnegi. 

On veel kindlasti paljusid põhjuseid, kuid üks on selge. Minu jaoks on Läätsed ühed asendamatud asjad. :)


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Juttu nimepanekust

 Nime osas kuidagi pidi ei jõudnud otsusele ja minu beebist peaaegu saigi beebi nimetu.  Appi võtsin oma sõbranna kes siis lõpuks 3 nime väl...