reede, 12. aprill 2019

koduapteek ehk tähtsad ravimid/tooted meie peres!

Meie peres õnneks keegi tihti haige ei ole, aga kui keegi haigeks jääb, siis enam-jaolt saame kodus end ka terveks ise ravitud. Paaril korral on ka arstide abi vaja läinud.  Juba lapsest saadik on nii minu kui ka mehe ema Haiglas töödanud, ja sellest ka tulnud komme mitte iga pisikese asja pärast haiglasse mitte joosta. Meid raviti samuti lapsena kodustes tingimustes, ilma et haiglas kellegagi palatit oleks pidanud jagama ja rohkem viiruseid  saanuks tõmmata ligi.

Mind kõige rohkem on kimbutanud haigustest ülisuur peavalu ehk MIGREEN. Samuti on mul ka krooniline KÕRVAPÕLETIK.

Alguse sai see Migreen juba kooliajal, ning praegusel hetkel enam nii päevakorras ei ole. Eks ka sellepärast et olen õppinud vältima tegusid/sööke/jooke mis migreeni mul esile kutsusid. 
Üheks kindlaks söögiks mida vältima olen pidanud aastaid, on poe pitsa! Ma ei kujuta ette, mis täpselt poe pitsas migreeni esile kutsub kuid igakord kui poe pitsat söön, on paari tunni pärast selline peavalu mis on välja kannatamatu. Samas kui kodust pitsat teen, siis peavalu ei teki!
Migreeni saabumisel ei aita mitte miski peale vaikse pimeda toa, voodi ja magamise! 

Teine kindel haigus, mis on mul aasta ringselt - KROONILINE KÕRVAPÕLETIK!

Tekkis paar aastat tagasi, ja siiani kimbutab. Põhiliselt kui kõrv saab vett/tuult, lööb raskemini välja. 
Tundub et pärilik haigus, kuna emal mul sama lugu kõrvadega. Arstilt saime ka sama kõrvarohu mis tänaseni väga hästi aitab. Algselt kirjutas tilkasid välja, kuid tilgad ei aidanud mitte kuidagi. Kreemi näol ravim andis tulemust juba esimesel päeval!
FUCICORT! 
Igati kiidan seda ravimit.

Mees ka eriti haige pole olnud. Kui tööl käis mis nõudis liikumist, siis kurtis tihti lihaste valu üle. Mõnikord kui koju saabus, siis voodist enam välja ei tulnud...
Samuti ei kannata ta niisket korterit, ühesõnaga samas toas riideid kuivama ei saa panna kus tema on... tõmbab hingamise totaalselt kinni.
Allergijaid on meie peres vaid mehel.
Kassi, õie-tolmu, mingi teatud lille vastu mida me tuvastanud pole...
Muidu vinks-vonks.

Ja Angelicast rääkides, siis enamasti palavik või oksendamine... muud väga pole välja löönud.

Koduapteeki kuuluvad rohud/asjad:
1) plaastrid - sidemed
2) paratsetamooli siirup lastele - nurofen, küünlad
3) peavalu tabletid-
* ibustar, paratsetamool, dolmen
4) põletuse raviks külmgeel - burnjel
5) allergia roht - zycrek
6) nohurohi - xymelin (punane), sudafed tabletid, merevesi. Flavamed.
7) kõrvarohi- Fucicort
8) köharohi - acc, mesi, luuderohi, coldrex, strepsils,
9) kõhurohi - söetabletid, smecta, Espumisan.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Juttu nimepanekust

 Nime osas kuidagi pidi ei jõudnud otsusele ja minu beebist peaaegu saigi beebi nimetu.  Appi võtsin oma sõbranna kes siis lõpuks 3 nime väl...